Индекс  | Актуални Теми  | List Attachments  | Търсене
 Добре Дошъл Guest  |  Регистриране  |  Вход
Псевдоним  Парола
 

Sweet Home 3D Forum



No member browsing this thread
Статус на Темата: Active
Общо съобщения по темата: 197
Съобщения: 197   Страници: 20   [ Предишна Страница | 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ]
[ Jump to Last Post ]
Създай нова Тема
Автор
Предходна Тема Тази тема е преглеждана 1167359 пъти и има 196 отговора Следваща Тема
Keet
Advanced Member
Аватар на Участника

Netherlands
Присъединен: 8.04.2022 г.
Post Count: 1556
Статус: Offline
Отговори на това съобщение  Отговори с Цитат 
Re: Sweet Home 3D 6.0

(Posting in this thread because it's where the deformations were introduced.)

The mannequin has a great set of deformations for posing but... the deformations are not numbered like with hinges and rails. This means you can't have multiple mannequins in the same OBJ export because it breaks the deformations. Besides of course that you can't pose the mannequins individually.
I don't know if it's a lot of work but it would be nice if ALL possible deformations were numbered by default. It's not a great issue but it would support consistency in the handling of deformations.

Is there a list of all available deformations? I searched but can't find a complete list. For example the ball deformation is nowhere listed but is used in the MultiAxis example.
----------------------------------------
Dodecagon.nl
1300+ 3D models, manuals, and projects
[15.06.2023 г., 17:22:24 ч.] Покажи версия за печат на съобщението    Прегледай Профила на Участника    Изпрати Лично Съобщение [Препратка] Моля преминете през Вход  Отиди нагоре 
Puybaret
Expert
Аватар на Участника

France
Присъединен: 7.11.2005 г.
Post Count: 9433
Статус: Offline
Отговори на това съобщение  Отговори с Цитат 
Re: Sweet Home 3D 6.0

The list of deformations is at the beginning of ModelManager class.

And explanations are given in this thread about version 6.0, here and here (for ball-arm joints). Then Sweet Home 3D version 7.0 brought new prefixes to specify the moves of shapes relative to other moving shapes.

Actually, prefixes used for mannequin deformation are ball-arm joints, and since version 7.0, they could be replace by sub transformations. Then, you could use how many numbered ball-arm joints as you wish for more than one mannequin in a OBJ file. Nice exercice which requires some patience... If you succeed, please share your result smile
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D creator
[17.06.2023 г., 17:40:43 ч.] Покажи версия за печат на съобщението    Прегледай Профила на Участника    Изпрати Лично Съобщение [Препратка] Моля преминете през Вход  Отиди нагоре 
Keet
Advanced Member
Аватар на Участника

Netherlands
Присъединен: 8.04.2022 г.
Post Count: 1556
Статус: Offline
Отговори на това съобщение  Отговори с Цитат 
Re: Sweet Home 3D 6.0

Thank you. Some heavy experimentation to look forward to smile
----------------------------------------
Dodecagon.nl
1300+ 3D models, manuals, and projects
[17.06.2023 г., 17:48:59 ч.] Покажи версия за печат на съобщението    Прегледай Профила на Участника    Изпрати Лично Съобщение [Препратка] Моля преминете през Вход  Отиди нагоре 
Keet
Advanced Member
Аватар на Участника

Netherlands
Присъединен: 8.04.2022 г.
Post Count: 1556
Статус: Offline
Отговори на това съобщение  Отговори с Цитат 
Re: Sweet Home 3D 6.0

Just curious: why is it "arm_on_ball" and not "on_ball" like "on_hinge" and "on_rail"?
----------------------------------------
Dodecagon.nl
1300+ 3D models, manuals, and projects
[17.06.2023 г., 17:50:43 ч.] Покажи версия за печат на съобщението    Прегледай Профила на Участника    Изпрати Лично Съобщение [Препратка] Моля преминете през Вход  Отиди нагоре 
Puybaret
Expert
Аватар на Участника

France
Присъединен: 7.11.2005 г.
Post Count: 9433
Статус: Offline
Отговори на това съобщение  Отговори с Цитат 
Re: Sweet Home 3D 6.0

I just used the same naming convention as opening_on_hinge_, window_pane_on_hinge_ and opening_on_rail_...

Good luck!
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D creator
[17.06.2023 г., 18:54:22 ч.] Покажи версия за печат на съобщението    Прегледай Профила на Участника    Изпрати Лично Съобщение [Препратка] Моля преминете през Вход  Отиди нагоре 
Съобщения: 197   Страници: 20   [ Предишна Страница | 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ]
[ Jump to Last Post ]
Покажи версия за печат на темата  Създай нова Тема

  Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads  
© Copyright 2024 Space Mushrooms - Всички права запазени