Index  | Recent Threads  | List Attachments  | Search
 Welcome Guest  |  Register  |  Login
Login Name  Password

Sweet Home 3D Forum

No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 4
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 6734 times and has 3 replies Next Thread
Julaye69380
Newbie

France
Post Count: 1
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
plancher transparent

Bonjour,
J'ai crée les plans de ma maison sur 2 niveaux mais sur la vue 3D, le plancher est transparent ?
Pourquoi et comment le modifier svp ? Merci
[Feb 2, 2016, 6:45:45 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Puybaret
Expert
Member's Avatar

France
Post Count: 9430
Re: plancher transparent

Il faut créer des pièces à l'étage.
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D creator
[Feb 2, 2016, 8:03:09 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
VeroniQ
Advanced Member

France
Post Count: 881

Voyez aussi cette astuce http://www.sweethome3d.com/blog/2015/08/29/how_to_design_a_mezzanine.html
où la notion de pièce prend tout son sens.
[Feb 2, 2016, 8:13:08 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Lounaca
Newbie

Post Count: 1

Bonjour,
Voilà ce que je cherche depuis un moment. J'ai fait tous mes murs toutes la déco et bien que j'abandonne l'idée de faire un mur en sous-pente (puisque j'arrive à faire les murs inclinés mais pas à rejoindre ceux perpendiculaires qui les rejoignent) ; je n'abandonne pas pour faire les sols..... Vu que j'ai tout fait sans faire des pièces mais des murs, faut il que je re-dessine tout en faisant des pièces ??? panique !! ça va être long ! et je tiens à vous signaler que je suis vraiment une quiche en informatique !!
Sinon bravo pour sweethome3D, moi qui ne suis pas capable de me projeter sans voir, ça m'a vraiment permis d'imaginer la suite de la maison..... alors bravo et merci
L
[Dec 9, 2016, 11:38:15 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
[ Jump to Last Post ]
Show Printable Version of Thread  Post new Thread

Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads  
© Copyright 2024 Space Mushrooms - All rights reserved