Italy
Post Count: 32
Status:
Maintenance and Updates in Progress on the Sweet Home 3D Website 🛠️
Hi everyone, we’d like to let you know that we’re currently performing some maintenance and update activities on the Sweet Home 3D website.
As a result, you may notice some minor issues or unexpected behavior on certain pages. If you spot anything that doesn’t seem to work properly, please don’t hesitate to comment on this post or contact us by email at [email protected]
Your feedback helps us improve the website and make everyone’s experience smoother. Thanks for your patience and support!
We can’t connect to the server at prod.sweethome3d.eu.
Until now was https://www.sweethome3d.com/support/forum/index
---------------------------------------- A computer program does what you tell it to do, not what you want it to do. Murphy's Law When all else fails, read the instructions. Murphy's Law If you don't like "AS IS", DIY. Dorin's law
France
Post Count: 362
Status:
Re: Maintenance and Updates in Progress on the Sweet Home 3D Website ð ï¸
Bonjour. Je veux signaler un problème que je rencontre avec les lettres ayant un accent, les e, les a, , les c cédille, les apostrophes notamment quand j'écrit un message. Elles sont remplacées par des caractères bizarres. Le problème est le même sur mon autre PC. Par contre, ça ne concerne que le forum Sweet Home.
Aucun souci quand j'écris sur Word par exemple. En ré éditant mon message, j'arrive à supprimer toutes ces anomalies. Apparemment peut être un problème avec les Codes UTF8 des caractères spéciaux français et qui semble ne concerner que le forum. Si vous pouviez examiner ce problème et arriver à le résoudre.
Merci d'avance de me tenir au courant.
----------------------------------------
[Edit 1 times,
last edit by captaincook at Nov 21, 2025, 12:06:29 PM]
Modifier : Et après leur publication, ils sont tous cassés... Modifier 2: Mais le texte dans l'édition semble rester correct ???
[English] Strange, when I created the message, your message was correct: âI'm a little surprised and disappointed.â (in the preview) It now also looks correct in the preview. Lets see what happens when I post it.
Edit: And after posting they are all broken... Edit2: But the text in the edit seems to stay correct???
---------------------------------------- Dodecagon.nl 1300+ 3D models, manuals, and projects
[Edit 2 times,
last edit by Keet at Nov 30, 2025, 7:43:22 PM]
France
Post Count: 362
Status:
Re: Maintenance and Updates in Progress on the Sweet Home 3D Website
En fait, lorsque j'écris un message et que je choisi de le "Prévisualiser", il est parfaitement correcte. Mais quand je le valide pour "Répondre au message", c'est à ce moment que les caractères étranges apparaissent, en remplaçant les lettres ayant des spécificités de l'orthographe française. Exemple ci dessous.
Mais quand immédiatement je le ré édite pour le corriger et que je le valide, cette fois le message final reste correcte.
[Edit 2 times,
last edit by captaincook at Nov 30, 2025, 10:17:59 PM]