Главная  | Последние сообщения  | List Attachments  | Поиск
 Добро пожаловать, Guest  |  Зарегистрироваться  |  Вход
Логин  Пароль
 

Sweet Home 3D форум



No member browsing this thread
Статус: Active
Количество сообщений по данной теме: 43
Сообщений: 43   Страниц: 5   [ Предыдущая | 1 2 3 4 5 | Следующая ]
[ Jump to Last Post ]
Создать новую тему
Автор
Предыдущая тема Эта тема просматривалась 132890 раз и имеет 42 ответов Следующая тема
sree.arun.kr
Advanced Member



INDIA
Зарегистрирован: 28 окт. 2013 г.
Post Count: 137
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

Hello Emmanuel sir,
I have little idea that if you are able to convert .3ds to obj and vice versa then using .3ds format is used when compress and save if choose it will compress the file more.
wish to see the features like,
add sub category in furniture library, category in texture library, profile switching, built-in hdr files for rendering and more.
Thanks, and welcome all new updates. peace
----------------------------------------

[14 сент. 2014 г., 20:34:59] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
YGYL
Advanced Member
выбран аватар


Зарегистрирован: 5 февр. 2013 г.
Post Count: 157
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

Thank you.
If you can have 3D text symbols function even better
Unicode has too much text(65000), impossible all converted into 3D models(OBJ 3DS)
[15 сент. 2014 г., 6:31:47] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
YGYL
Advanced Member
выбран аватар


Зарегистрирован: 5 февр. 2013 г.
Post Count: 157
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

Also, I think we can add a function, after the texture color processing (changing the texture color)
By adjusting the tone parameters, so that a texture into multiple textures
can save a lot of space. Increased freedom
☆> > > > >
[15 сент. 2014 г., 7:15:21] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
YGYL
Advanced Member
выбран аватар


Зарегистрирован: 5 февр. 2013 г.
Post Count: 157
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

changing the texture color
☆> > > > >
[img]http://s25.postimg.org/e3kwbg5d7/44544.jpg[/img]
[15 сент. 2014 г., 7:45:08] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
YGYL
Advanced Member
выбран аватар


Зарегистрирован: 5 февр. 2013 г.
Post Count: 157
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5


[15 сент. 2014 г., 7:46:42] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
Puybaret
Expert
выбран аватар

France
Зарегистрирован: 7 нояб. 2005 г.
Post Count: 9432
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

YGYL, this thread is dedicated to Sweet Home 3D 4.5 tests.
If you want to submit features requests, please create tickets at http://sourceforge.net/p/sweethome3d/feature-requests/ after ensuring that nobody submitted similar requests.
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D creator
[15 сент. 2014 г., 8:25:07] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
Puybaret
Expert
выбран аватар

France
Зарегистрирован: 7 нояб. 2005 г.
Post Count: 9432
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

Today, the Beta 6 brings better computation of smooth normals in 3DS files. I guess the new 3DS loader should work correctly now. smile
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D creator
[15 сент. 2014 г., 14:57:42] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
sree.arun.kr
Advanced Member



INDIA
Зарегистрирован: 28 окт. 2013 г.
Post Count: 137
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

Hello Emmanuel Sir,
If you are looking for a crashed 3ds file here is the one.
This file is exported from sh3d and then it is converted to 3ds using meshlab.
Now this 3ds is failed to import in SH3D v4.3, v4.4, v4.5b6.
[PS: updated link].
----------------------------------------

----------------------------------------
[Редактировано 1 раз, последний раз исправлял(а) sree.arun.kr в 16 сент. 2014 г., 19:03:53]
[16 сент. 2014 г., 18:54:07] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
Puybaret
Expert
выбран аватар

France
Зарегистрирован: 7 нояб. 2005 г.
Post Count: 9432
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

It would be nice to report to meshlab that the converted 3DS file is buggy (hope this is not the case for every 3DS file!). Around the end of the file, after the first (and only one) chunk 0xB020, data becomes inconsistent. I could change the 3DS loader to accept the part of the file that is valid and ignore the buggy remaining part, but I prefer refuse files that are too much wrong.

Thanks for your test smile
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D creator
[16 сент. 2014 г., 20:44:40] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
Puybaret
Expert
выбран аватар

France
Зарегистрирован: 7 нояб. 2005 г.
Post Count: 9432
Статус: `Offline`
Ответить на это сообщение  Ответить с цитированием 
Re: Sweet Home 3D 4.5

The Beta 9 brings an updated Russian help (many thanks to Кунаков Антон Юрьевич for his contribution) and fixes some small bugs. The main ones are:
- I ensured that the order of pieces is kept when grouped, thus chairs placed under a table are still under the table, once grouped)
- I found an other case where the points of an horizontal wall were incorrectly computed at the joint with another wall, and fixed it.
- I cleared the search filter in textures choice dialog box after a texture is imported to ensure it's always visible in the list.

I also increased the max count of stored points of view to 50, and restored the previous size of textures choice dialog box when the user resized it.

By the way, to ensure that the 3DS loader works as well as possible, could someone who owns a license of 3DS MAX try to import in this software this model and this one available at Model3D.biz, and confirm they don't look correct? If they look correct, this means that I could still improve the 3DS loader I programmed.
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D creator
[9 окт. 2014 г., 10:44:32] Версия для печати сообщения    Профиль участника    Новое личное сообщение [Ссылка] Сообщить о зловредном сообщении: залогинтесь, пожалуйста  Перейти к родительскому сообщению 
Сообщений: 43   Страниц: 5   [ Предыдущая | 1 2 3 4 5 | Следующая ]
[ Jump to Last Post ]
Версия для печати  Создать новую тему

  Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads  
© Copyright 2024 Space Mushrooms - All rights reserved