Download

Online

Gallery

Blog

  Index  | Recent Threads  | List Attachments  | Search
 Welcome Guest  |  Register  |  Login
Login Name  Password
 

Sweet Home 3D Forum



No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 2
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 1761 times and has 1 reply Next Thread
gregbox
Newbie



France
Joined: Jan 8, 2022
Post Count: 1
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
smile trou dans boite

Bonjour

Je crée des projets de menuiserie.
J'utilise l'objet "boite" que je transforme, je peux ainsi faire toutes sortes de meubles etc
mais quelqu'un peut-il me dire s'il possible de faire des trous dans une boite ? et comment faire ?


merci beaucoup
box
[Jan 8, 2022, 8:59:41 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Puybaret
Expert
Member's Avatar

France
Joined: Nov 7, 2005
Post Count: 9141
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: trou dans boite

Il n’est pas possible de trouer une boîte ou tout autre meuble dans Sweet Home 3D.
Mais on peut faire des trous dans un mur ou dans un plancher avec une boîte invisible comme expliqué ici. Ensuite il suffit d’exporter au format OBJ le mur ou le plancher troué et de le réimporter comme meuble.
Vous pouvez aussi créer un modèle troué à l’aide d’un pièce crée à un étage si les points de cette pièce forme un trou.
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D developer
[Jan 9, 2022, 10:27:35 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
[ Jump to Last Post ]
Show Printable Version of Thread  Post new Thread

    Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads
   
© Copyright 2006-2024 eTeks - All rights reserved