Download

Online

Gallery

Blog

  Index  | Recent Threads  | List Attachments  | Search
 Welcome Guest  |  Register  |  Login
Login Name  Password
 

Sweet Home 3D Forum



No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 4
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 3428 times and has 3 replies Next Thread
Dufour2419
Newbie



france
Joined: Jul 21, 2021
Post Count: 2
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Toiture 4 pans

Bonjour,
Pour pouvoir la toiture de ma maison je bute sur la toiture 4 pans. J'ai essayé avec la fonction roofpolygonal mais impossible de calibrer pour arriver à un jonction entre les 2 arêtes montantes.

Pourriez vous m'aider.

https://www.mediafire.com/file/m1dkg7c51e2s1hf/Maison+1.sh3d/file


En vous remerciant,
[Jul 24, 2021, 1:07:28 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
captaincook
Advanced Member
Member's Avatar

France
Joined: Oct 20, 2017
Post Count: 192
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Toiture 4 pans

Bonjour.
En utilisant des cubes et des triangles de faible épaisseur, ça devrait vous aider.

https://www.mediafire.com/file/2eunijtvmbj6ui2/Maison_1.sh3d/file

Ensuite, faire un groupe des 5 éléments présents et le retourner de 180° pour faire l'autre moitié de la toiture.

Bonne journée.
[Jul 26, 2021, 4:49:24 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Dufour2419
Newbie



france
Joined: Jul 21, 2021
Post Count: 2
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Toiture 4 pans

Merci beaucoup pour votre réponse
[Jul 27, 2021, 9:02:31 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
VeroniQ
Advanced Member



France
Joined: Mar 3, 2015
Post Count: 860
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Toiture 4 pans

Il y a aussi un exemple (assez sophistiqué) de toits faits de boites et de triangles dans l'exemple 15 de la galerie et des bibliothèques de toits dans cet article du blog.
[Jul 27, 2021, 10:15:53 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
[ Jump to Last Post ]
Show Printable Version of Thread  Post new Thread

    Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads
   
© Copyright 2006-2024 eTeks - All rights reserved